مرداد ۳, ۱۴۰۳

تضمین ایمنی خودروهای برقی با فناوری Automechanika Dubai

تضمین ایمنی خودروهای برقی با فناوری Automechanika Dubai

Richard Dunbar ، رئیس سابق آتش‌نشانی و مشاور و مربی در زمینه آتش‌سوزی، بهداشت و ایمنی برای وسایل نقلیه با سوخت جایگزین، بر اهمیت تضمین ایمنی خودروهای برقی مرتبط با باتری‌های لیتیوم یون موجود در وسایل نقلیه الکتریکی تأکید کرد؛ خطرات بالقوه را می‌توان با درک ارزیابی ریسک، سیاست‌ها و رویه‌ها در مورد خودروهای الکتریکی کاهش داد.

Dunbar جلسه‌ای را در Automechanika دبی که از ۲ تا ۴ اکتبر برگزار شد، به عنوان بخشی از کنفرانس Innovation4Mobility با عنوان “خودروهای الکتریکی و سوخت جایگزین اینجا هستند. آیا ما آماده‌ایم؟ برگزار کرد.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می‌رود فروش جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱۴ میلیون برسد که ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

علاوه بر این، دولت امارات هدف‌گذاری کرده است که تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۰ درصد از خودروهای موجود در جاده‌های داخل کشور برقی شوند، در حالی که بازار خودروهای برقی در حال حاضر بیش از ۱ درصد از کل بازار خودرو را تشکیل می‌دهد.

اخیرا Arthur D Little  مشاور برجسته صنعت ایمنی حریق، گزارش کرده امارات متحده عربی در میان رهبران جهان به عنوان بازاری که به سمت تحرک الکتریکی حرکت کرده است، پیشروست. با تجمیع گزارشات اینچنینی، امارات در رابطه با تعهدات خود به خودروهای برقی، تمجیدهای زیادی دریافت کرده است.

با این حال، Dunbar معتقد است که می‌توان و هنوز هم باید کارهای بیشتری انجام شود، به ویژه توسط تولیدکنندگان تا بینش بیشتری در کاهش پیامدهای منفی احتمالی مرتبط با خودروهای برقی ارائه شود.

نمی‌توان انکار کرد که خودروهای الکتریکی آینده صنعت حمل و نقل هستند، اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که مردم خطرات بالقوه را درک می‌کنند.

 

تضمین ایمنی خودروهای برقی با فناوری Automechanika Dubai

 

از یک میلیون خودروی الکتریکی که ممکن است در شورای همکاری خلیج فارس فروخته شود، درصد بسیار کمی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. اما اگر در خانه شما، در گاراژ شما، زیر بلوک آپارتمان شما باشد، آن مشکل می‌تواند منجر به مشکلات اساسی شود.

ما باید ببینیم که تولیدکنندگان ایمنی محصولات خود را افزایش می‌دهند و نمایندگی‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که مشتریان یک دید کلی از آنچه می‌خرند و نحوه مراقبت صحیح از خودرو دارند، دارند.

یکی از زمینه‌های مهم نگرانی این است که مطمئن شویم اولین پاسخ‌دهندگان به آتش‌سوزی‌های EV آماده هستند و قادر به مقابله با مسائل مرتبط با باتری لیتیوم یون هستند.

بر اساس یک نظرسنجی ملی که در اوایل سال جاری در ایالات متحده توسط Elsevier، تجارت جهانی تجزیه و تحلیل اطلاعات، انجام شد، بیش از ۴۰ درصد از ۱۰۰۰ پاسخ‌دهنده اولیه مورد بررسی گزارش کردند که هرگز آموزش ایمنی خودروهای برقی دریافت نکرده‌اند، به طوری که امدادگران یا خدمات پزشکی اورژانس (EMS) به احتمال زیاد هیچ گونه آموزش EV را دریافت نکرده‌اند.

به گفته Dunbar ، خدمات اورژانس باید درک عمیقی از خطرات احتمالی مرتبط با خودروهای الکتریکی داشته باشند.

هنگامی که یک خودروی الکتریکی شروع به سوختن می‌کند، می‌تواند به سمت فاجعه برود و در نتیجه، شعله‌هایی را می‌بینیم که مانند یک جت از آن خارج می‌شود.

علاوه بر این، سلول‌های استوانه‌ای تنها با سرعت ۳۰ متر در ثانیه کندتر از شلیک گلوله ۹ میلی‌متری حرکت می‌کنند. بنابراین، برای اولین پاسخ‌دهندگان، درک نحوه برخورد و مقابله با آن موقعیت بسیار مهم و حیاتی است.

برای مثال، اگر صدای خش‌خش را می‌شنوید و دود سفید می‌بینید، این دود نیست، بخار قابل اشتعال است. اگر آن را تنفس کنید، به اسید هیدروفلوئوریک تبدیل می‌شود و می‌تواند به طور جدی بر سیستم تنفسی تأثیر بگذارد.

اگر در نظر بگیرید که یک کیلووات ساعت باتری تا ۶۰۰۰ لیتر بخار قابل اشتعال و سمی تولید می‌کند و یک ماشین الکتریکی چیزی بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلووات ساعت است، ضربه احتمالی می‌تواند کشنده باشد.

ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه، از اولین پاسخ‌دهندگان گرفته تا مدیران ایمنی جامعه، مشکلات بالقوه را درک کرده و اطمینان حاصل کنیم که اطلاعات عمومی کافی برای کاهش مشکلات قبل از وقوع، در دسترس است.

Dunbar میزبان نشست «وسایل نقلیه با سوخت الکتریکی و جایگزین هستند – آیا ما آماده‌ایم؟» خواهد بود، جایی که او بر اهمیت درک ارزیابی ریسک، سیاست‌ها و رویه‌ها در مورد بازیابی، حمل‌ونقل پارکینگ، تصادف، تعمیر، تأکید خواهد کرد.

این جلسه در یک منطقه اختصاصی جدید به نام Innovation4Mobiliy برگزار خواهد شد که نمایشگاه‌های محصولات را با مجموعه‌ای از سخنرانی‌های کلیدی و بحث‌های میزگردی ترکیب می‌کند.

این رویداد آخرین فن‌آوری‌ها و روندها را تجزیه و تحلیل می‌کند و تأثیری که این امر بر بازار پس از آن خواهد داشت، را برای مدعوین تبیین می‌کند.

Gazi Bilikozen، مدیر پروژه‌های نوآوری در مجموعه برگزارکننده اتومکانیکا دبی  Messe Frankfurt East Middle East، گفت: «خودروهای الکتریکی نقشی حیاتی در ایجاد آینده‌ای پایدار دارند و صنعت خودروسازی با نوآوری و همکاری در هسته آن، نقشی محوری در شکل دادن به آن دارد.

البته حوزه‌هایی وجود دارند که به بینش و آموزش بیشتری نیاز دارند، اما به عنوان بخشی از وظایف ما در اتومکانیکای دبی، ما می‌خواهیم بستری برای رسیدگی به این مسائل و تسریع انتقال به حمل‌ونقل پاک‌تر فراهم کنیم و آینده‌ای سبزتر و روشن‌تر را تضمین کنیم.

AfriConnections در آکادمی اتومکانیکا، یک مرکز یادگیری و شبکه تعاملی است که بر پایه پلتفرمی هوشمند، خریداران آفریقایی را با تأمین‌کنندگان جهانی متصل می‌کند.

کارگاه مدرن، برنامه‌ای که کارگاه‌ها، گاراژها و مراکز تعمیر را قادر می‌سازد برای آینده آماده شوند و چالش PitStop که به متخصصان خودرو فرصتی برای نشان دادن مهارت‌های خود تحت‌فشار ارائه می‌دهد، همه و همه در AfriConnections ارائه می‌شوند.

بیستمین دوره اتومکانیکا دبی دارای هشت بخش تخصصی محصول – قطعات و اجزاء، الکترونیک و سیستم‌ها، لوازم جانبی و سفارشی‌سازی، لاستیک‌ها و باتری‌ها، کارواش و مراقبت، روغن‌ها و روان‌کننده‌ها، تشخیص و تعمیرات و بدنه و رنگ خواهد بود.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *