مرداد ۶, ۱۴۰۳

Perimeter Solutions تولیدکننده بزرگ فوم‌های آتش‌نشانی با کیفیت بالا، اولین کنسانتره فوم آتش‌نشانی بدون فلوئور خود را به لیست محصولات واجد شرایط وزارت دفاع عربستان (QPL) اضافه کرد.

اکنون که یک فوم بدون فلوئور به QPL اضافه شده است، وزارت دفاع عربستان موظف است که مقامات فرودگاه و سایر سازمان‌های دولتی را ملزم به استفاده از محصولات دارای استاندارد MIL-SPEC و انتقال از فوم تشکیل‌دهنده فیلم آبی به بدون فلوئور کنند.

با توجه به تمرکز یکی از چشم‌اندازهای ۲۰۳۰ عربستان سعودی بر پایداری محیط زیست، شرکت‌ها به دنبال جایگزین‌های سبزتر برای محصولات مهندسی موجود در بازار هستند که این شامل انواع فوم‌های ذخیره شده توسط شرکت‌ها و استفاده در سناریوهای آتش‌سوزی نیز می‌شود.

کنسانتره SOLBERG 3٪ MIL-SPEC SFFF به طور خاص برای خاموش‌کردن سریع بنزین و آتش‌سوزی نشت سوخت جت همانطور که در MIL-PRF-32725 (I1) الزام شده است، با نسبت انبساط مطلوب، سوختگی و زمان تخلیه ۲۵٪ بیشتر طراحی شده است.

این فوم بی‌نظیر، برای تاسیسات با تهدیدات آتش‌سوزی در مقیاس بزرگ و انفجارهای عظیم بالقوه، مانند انبارهای سوخت، مراکز شیمیایی … مناسب است.

به گفته Mark Siem شیمیدان بخش توسعه صنعتی Perimeter Solutions: کمپانی Perimeter Solutions متعهد به خدمت به این بازار با ارائه محلول‌های فوم بدون فلوئور با کیفیت بالا است.

QPL:

محصولات واجد شرایط (QPL) به معنای فهرستی از محصولات، اجزا یا موادی است که مورد بررسی، آزمایش قرار گرفته و تمامی استانداردهای قابل اجرا یا الزامات صلاحیتی را که توسط یک سازمان گواهی‌دهنده یا نهاد دولتی ایجاد شده است، برآورده کرده‌اند.

QPL به عنوان مرجعی برای سازمان‌ها و صنایعی عمل می‌کند که به دنبال محصولات یا مواد قابل‌اعتماد و تائید شده برای پروژه‌ها یا عملیات خود، بدون مستندات یا آزمایش بیشتر هستند.

به طور معمول، QPL شامل جزئیات ضروری مانند نوع محصول/مواد، شناسایی محصول، و شماره مرجع آزمون/صلاحیت است. همچنین شامل نام و آدرس کارخانه سازنده و توزیع‌کننده، در صورت لزوم می‌باشد.

QPL ها معمولاً توسط سازمان‌های گواهی دهنده، سازمان‌های دولتی یا کنسرسیوم‌های صنعتی ایجاد و نگهداری می‌شوند و اغلب برای اجزای Space Qualified استفاده می‌شود، جایی که ناسا یا ESA یک QPL را منتشر می‌کنند که معیارهای خاص آنها را برآورده می‌کند.

این نوع از نهادها، فرآیندها و معیارهای صلاحیت دقیقی را ایجاد می‌کنند که تولیدکنندگان باید آنها را رعایت کنند تا محصولات خود را در QPL فهرست کنند. فرآیند صلاحیت اغلب شامل آزمایش، بازرسی، ممیزی و بررسی مستندات دقیق است تا اطمینان حاصل شود که محصولات فهرست شده مطابق با الزامات مشخص شده هستند.

سازمان‌ها و صنایع یا مشتریان، آژانس‌های تدارکات و سایر ذینفعان اغلب برای شناسایی و انتخاب محصولاتی (برای استفاده در برنامه‌ها یا پروژه‌های حیاتی) که مطابق با استانداردهای قابل اجرا هستند، به QPLها تکیه می‌کنند و فرآیندهای تدارکات و صلاحیت را ساده می‌کنند. QPL ها این اطمینان را ارائه می‌دهند که محصولات لیست شده کیفیت، قابلیت اطمینان و ویژگی‌های عملکرد موردنیاز صنعت یا استانداردهای خاص را دارند.

QPLها معمولاً در صنایعی مانند هوافضا، دفاع، مخابرات، الکترونیک و سایر بخش‌ها استفاده می‌شوند، جایی که قابلیت اطمینان محصول و عملکرد و رعایت استانداردهای دقیق بسیار مهم است.

QPL خطرات را به حداقل می‌رساند و ثبات در انتخاب محصول را ارتقا می‌دهد و در نهایت به کیفیت و قابلیت اطمینان کلی پروژه‌ها و سیستم‌ها کمک می‌کند.

توجه به این نکته مهم است که صنایع و سازمان‌های مختلف ممکن است QPLهای خاص خود را داشته باشند که بر اساس الزامات و استانداردهای خاص آنها تنظیم شده است.

جدیدترین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *